Onsdag 5/11


Oj, förlåt för dålig uppdatering de senaste dagarna. Har inte tagit mig tid att författa ett vettigt inlägg, eller någorlunda vettigt. Mycket som hänt sen sist. USA har fått en ny president - Barack Obama. Han verkar vara en inteliigent man med båda fötterna på jorden med åsikter som förhoppningsvis förändrar USA till det bättre. Mindre klasskillnader, sjukförsäkring för alla, äktenskap förhomosexuella och aborter ska tillåtas. Många löften som jag hoppas att han håller.  Jag är inte speciellt intresserad av politik, (ändå gick jag samhälls, fråga mig inte varför) men självklart försöker man hålla sig uppdaterad över vad som händer runt omkring i världen.

Annars då? De har hittat caroline (ett bra tag sen), och jägaren är intagen på förhör. Jag hoppas att de snart hittar tillräckligt med bevis för att sätta dit den skyldige så att carolines nära och kära kan börja bearbeta sorgen och förlusten. Det är hemskt att det finns såna här människor. Kallblodigt mörda någon. Hur kan man leva med det? Man tänker sig inte att det ska hända så nära ens hemstad, sedan att tjejen faktiskt var från Piteå gör det ännu mer obehagligt. Men.. sånt här händer dagligen i alla världens hörn, människor blir mördade för deras åsikter, hudfärg osv eller bara för att de var på fel plats vid fel tillfälle.Människor svälter och dör i olika sjukdomar. Det är hemskt när människor mister livet på en onaturlig väg men även naturlig, men det är en väg vi alla ska vandra så småningom.

Har även de senaste dagarna blivit besatt av The hills. Otroligt nog. Drama, drama och lite mer drama! Imorgon är det torsdag, och jaglängtar som en tok till på fredag för då är det helg. Nästa vecka jobbar jag eftermiddag. (sääämst) Den 12/12 drar jag till stockholm och blir där i några dagar. Ska bland annat på intervju angående ett jobb. Jag hoppas att det kommer gå bra, känns som att jag behöver något att se fram emot, en utmaning. Kan tänkas att det blir grymt! Nu ska jag snart gå och sova, är trött som jag vet inte vad och jag har redan sovit i en timme. Not good! Åhh, just ja.. inte glömma. Har spin basic imorgon kl 19.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tänkte bara säga att jag läser din blogg också ;)

2008-11-05 @ 22:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback