En mindre bra dag


Idag är verkligen en dålig dag. Inte för att jag vaknat på fel sida eller att jag har haft otur och gjort illa mig, nää, anledningen är för att jag känner mig maktlös. Det känns som att jag inte har något riktigt grepp över mitt liv och de framtida veckorna. Och det är verkligen inte någonting jag tycker om speciellt mycket. Jag vill ha kontroll på mitt liv. Jag vill ha ett grepp och kunna påverka. Nej, jag är inget kontrollfreak som måste ha kontroll på allt som händer.. men det hade varit ganska skönt om jag hade lite koll på de kommande veckorna. Som det ser ut nu, så är det väldigt svårt. Problemet: Jag har inget jobb, och jag hatar verkligen att vara arbetslös. Jag hatar att inte ha någonting att göra på dagarna, om vi bortser pass och att träna. Jag är inte en sån som vill eller kan sova bort hela dagen. (kan kan man väl alltid, men då har jag ångest sen) Det kliar i fingrarna. Jag tycker inte om att sitta inne hela dagarna, men ändå gör jag det. Jävligt deprimerande! Imorgon måste jag ringa till hon som intervjuade mig i måndags angående jobb. Inte världens roligaste jobb och absolut inte det mest välbetalda. But who cares, så länge jag har någonting att göra på dagarna och får in lite pengar på kontot. Då skulle jag även få lite koll på de kommande veckorna och slippa gå runt som ett frågetecken. Det skulle vara underbart!

Och denna onsdag har verkligen varit en sån där superduperhyper deprimerande dag. Jag vaknade, gick till korpen och hade pass, kom hem.. och har suttit och gjort ingenting i flera timmar. Jag känner mig hängig, deppig, less, maktlös.. Rent ut sagt är det en jävligt pissig dag. Blaaargh, allt känns förgäves och bara extremt tråkigt.

Nä, nu ska jag försöka rycka upp mig. För jag är faktiskt en glad person, oftast. Men idag, idag är det verkligen inte min dag. Men, det blir väl som man gör det. Så imorgon är det nya tag som gäller. En ny dag, med nya mål och spännande händelser. Morgonspin, körskola, casallvisning.. Jag känner redan nu att denna onsdagskväll kanske inte blir så pjåkig ändå. Krypa ner i sängen med lite vindruvor, ett glas nyponsoppa och några kuddar. Sounds perfect!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback