Sol, vind och vatten.. minus sol..


= Katterjåkk idag. Idag var det nästsista arbetsdagen på ebbes kök, imorgon är det avskedsmiddag.. jag känner på mig att det kommer bli lite jobbigt... imorgon är sista dagen i katterjåkk. Visst har jag hemlängtan, speciellt att få träffa M, min familj och vännerna, men jag vet att jag om någon vecka kommer längta tillbaka till bubblan. Vill inte säga hej då till tjejerna, dem är ju som en del av mitt liv nu. Hade varit så lätt om man bara kunde teleportera sig till värmland. Luleå ligger däremot nära till hands. Ska tvinga frida att följa med ut i luleå i sommar, haha. Lär bli lite mer rutiner när man kommer hem, inte så mycket att ligga på latsidan, vilket kommer bli rätt skönt. Träna när jag vill!!! Ska hinna med mycket i sommar.. Stockholm, arvika och säffle.. Hur ska jag få tid och hur ska pengarna räcka till? Ähh, det ordnar sig nog.. Jag får ta dagarna som de kommer, leva lite mer spontant, ni vet, man lever ju bara en gång!

Sitter och kollar lite på stormchasers och lyssnar på 90talsmusik. Blir sååå sugen på att köra ett aerobicpass, haha. Vilken träningsnörd jag är! :) Låten jag lyssnar på är Pandora - trust me, hoho. För några dagar sedan fick jag en idé.. det var som en skänk från ovan. Jag vet vad jag ska göra efter plugget! Japp.. jag vet precis vad jag vill göra, sen om det blir som jag hoppas får vi se då. Känner mig verkligen pepp på idéen och nu håller jag alla fingrar och tår, som så många gånger förr.. Sedan måste jag ju få med mig M också, bara att börja övertala han nu då.

Igår vart det kortspel hela kvällen. Jag, fridalajnen och bevvan spelade chicago. Jag var ETT poäng från att vinna!! Typiskt. Kanske blir lite kortspel ikväll också, skulle vara kulkul :-) Nu ska jag börja fundera på vad jag ska inhandla när jag kommer hem till storstan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback