En försenad resumé!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag åkte till Thailand och spenderade 3 veckor där på egen hand.

 2. Höll du några av dina nyårslöften?

Njae, inte riktigt. Men 2009, då jävlar! (haha, varje år samma sak)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, inte det.

 4. Dog någon som stod dig nära?
Nej-

5. Vilka länder besökte du?

 "Bara" Thailand, tyvärr.

 6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Fler resor och mer spännande upplevelser & äventyr. 

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Början av januari då jag hittade mig en underbar pojkvän. 26/1. lämnade Göteborg för att åka hem till PIteå/luleå och bosatte mig hos M i 1½ månad. 10:/3 - Resan till Thailand, 26/7. Iron maiden på ullevi i Göteborg! 14/8 - jag fyllde 20, aka kärring, haha. Sundsvallsresan var även den riktigt trevlig, kommer inte ihåg datumet dock. Sedan är det säkert en massa andra datum då det hände minnesvärda saker!

8. Vad är det bästa som hänt dig år 2008?
Jag blev tillsammans med världen bästa kille och jag tog mig äntligen iväg på en längre resa!

9. Största misstaget?
Att jag inte varit mer spontan och vågat göra mer galna saker.

 10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
På något konstigt sätt lyckas jag alltid göra illa mig. Alltid ett blåmärke någonstans, men ingenting allvarligt.

11. Bästa köpet?
Min snowboard kanske? Jag vet faktiskt inte.. Tror det får bli biljetten till Thailand!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Thailand, lägenheten och äpplen, haha.

 13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Resan till Thailand men även att jag fick jobba så pass länge på ABB som jag gjorde och att jag fått umgås med underbara människor.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Sabaton - The art of war, Samael - on earth,

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

 Gladare, tror jag.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Rest!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Sovit. Har blivit rätt mkt sovande den sista tiden, men det kanske är kroppens sätt att säga att man ska ta det lite lugnare.

18. Hur tillbringade du julen?

Först lunch hos mamma och hennes karl, sedan en sväng till svensbyn. Jullmiddag med min pojkvän och hans familj på lidis.

19. Blev du kär i år?
 Oh yes!

 20. Favoritprogram på tv?
♥ Heroes

21. Hatar d
u någon nu som du inte hatade i början av året?
Njäe, det tror jag väl inte. Sedan är hata ett väldigt starkt ord och jag tycker det inte är növändigt att använda sig av det. ett Men visst finns det människor som man inte riktigt går ihop med, men så är det ju här i världen. Man kan inte passa ihop med alla, jag har äntligen insett det.

22. Bästa boken du läste i år?

Jag har varit riktigt dålig på att läsa under 2008, men jag får väl dra till med David Baldacci - den gemensamma nämnaren.

23. Största musikaliska upptäckten?
Bra fråga, kanske Amon amarth?

 24. Något du önskade dig och fick?
♥ Kärlek!

25. Något du önskade dig men inte fick?
En jorden-runt-resa!

26. Årets bästa film?

Jag har nog aldrig sett så många filmer som jag gjorde under 2008. Batman, the dark knight ligger högt i topp men även V for Vendetta (vet att den är gammal, men såg den inte förän förra året)

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Fick frukost på sängen och åt en goomiddag med min älskade pojkvän.

 28. De bästa nya människorna du träffade?
Bra fråga. Träffade två tjejer i thailand som var jäkligt roliga, och människor jag träffat genom M.

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Min klädstil eller min personlighetsstil? Arbetskläder eller träningskläder., haha.

30. Vad fick dig att må bra?
Kärlek och vänner!

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
M ligger i topp, efterföljt av Peter Petrelli, haha.

32. Vem saknade du?
Saknade M mest hela tiden, som den tönt jag är. Annars har jag saknat många vänner som har varit lite kors och tvärs.

 33. Favorit månad?
Alla månader har varit bra på sitt sätt.

34. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Visst finns det vissa saker som man hade kunnat skippa och gjort på ett annat sätt, men det blir som det blir och man fortsätter leva ändå. 2008 var ett bra år, och jag tror och hoppas att 2009 blir snäppet bättre!

35. Vilka blir dina nyårslöften?
Har väl inte direkta nyårslöften, däremot några riktlinjer som man kan leva efter:  leva lite mer hälsosamt (vilket jag redan gör), ge ännu mer kärlek till min familj och mina vänner, bara vara den jag är - spontan och glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback