The mentalist


Om diez minutos är det the mentalist på tv 3. Såg första avsnittet förra veckan, och jag gillade det jag såg. Därför tänkte jag fortsätta följa serien nu när jag ändå är här och inte har så mycket att göra på tisdagarna. Idag var jag och evelina hurtiga och promenerade till riksgränsen där vi gymmade. Jag hoppas på lite träningsvärk imorgon! Åhh, snälla ge mig bra väder imorgon.. oh, please give me, pleeease! Då ska jag promenera till riks och träna, sedan ut i backen. Hoppas hoppas hoppas!

 Kanske ska berätta lite vad som hänt /händer här, mitt i ingenstans. Jag jobbar som sagt som servitris på en restaurang här i katterjåkk, och här ska jag spendera 4 månader. TIll en början var jag orolig, jag hade nästan lite ångest innan jag åkte.. men nu känns det riktigt bra. Jag har roliga arbetskamrater, ingenting att oroa mig för. Här uppe är livet så enkelt, det finns inga måsten - man bara är. Naturen är underbart vacker och det är verkligen inte många som får vakna upp, titta ut genom fönstret och mötas av av ett stort fjäll. Nää,det är verkligen en utsikt utan dess like.

Vi hade ganska fullt upp på jobbet i helgen, men sånt gillar vi. Måndagarna är döden! Lugnare dag får man leta efter.. På kvällarna hänger jag rätt ofta med tjejerna. Det blir många skratt och intressanta samtal. För några dagar sedan fick vi för oss att vi skulle sminka varandra, och jaa, det slutade som det gjorde.. jag, sminkad med någon sort batmanliknande-mask runt ögonen. Inte hett för fem öre, haha.

Som sagt, jag var lite orolig innan min tripp hit men som jag skrivit så många gånger förr: man lever ju bara en gång, och man ska ta vara på alla möjligheter som ges. När jag kommer hem är jag en upplevelse och erfarenhet rikare!

Nu måste jag fokusera på tvn ett tag.. I'll be back!



Jag är tillbaka, men har tyvärr inget mer att tillägga, eller jo det har jag, men jag orkar inte..

Vi ses när vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback