Thank god it's sunday

Dags att blogga igen. Söndag kväll och det är dags för mig att gå och sova. Tänkte försöka ta mig upp tidigt och promenera till backen. Har jobbat tre dagar, och imorgon är jag ledig igen. Känns ganska skönt faktiskt.. Det betyder mindre pengar men mer tid i backen, och det är det värt. Tiden går så otroligt snabbt här. På torsdag har jag varit här i katterjåkk i 10 veckor. Det betyder att jag varit här mer än halva tiden och att det bara är sju veckor kvar tills jag åker hem. Hem till min tråkiga lägenhet och arbetslös igen.
.
Har som jag nog skrivit om jag inte missminner mig, varit hem till Piteå och sökt lite jobb. Så nu håller jag alla tummar och tår och hoppas på att jag får något jobb till sommaren. Jag vill verkligen inte gå sysslolös!

Tankar och funderingar cirkulerar lite titt som tätt i mitt huvud. Vissa av dom passerar omärkt, andra stannar ett tag men försvinner eftersom medan vissa stannar en lite längre tid och ger en lite att fundera på. Inget allvarligt egentligen, men det är sånt som jag inte ens ska lägga någon vikt vid. Alla gör vi fel ibland, till och med jag.. och jag hatar det! Jag har blivit bättre på att inte fastna och gräva ner mig i händelser och misstag, insett att man inte alltid kan vara bäst.. även fast man vill det. Men det är inte alltid så lätt att koppla bort det när man har så höga krav på sig själv och när man alltid vill prestera på topp. Alla är vi nybörjare någon gång. Apropå det, imorgon kommer jag känna mig mer säker på brädan än idag. På tisdag snäppet säkrare än måndag och så fortsätter det..

Annars är veckan fullproppad av jobb och förhoppningsvis mycket åkning på min lediga tid. Det är tänkt att M ska komma och hälsa på nu under påskhelgen, och om det blir som planerat följer en vän och hans flickvän med. Men vi får se hur det artar sig. Nu måste jag börja runda av, jag behöver mycket sömn inför kommande vecka.. Tror tametusan att jag börjar bli gammal! :S

Kommentarer
Postat av: LoEm

Godnatt :)

Sov gott !

(glöm inte att du kan bli veckansblogg hos mig!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback