Obehagliga incidenter på vårdcentralen


Idag besökte jag vårdcentralen, idag svimmade jag när jag besökte vårdcentralen. Inte varje dag det händer. Skulle dit för en undersökning och lite tester. Sköterskan tyckte att jag skulle ta blodprov för att vara på den säkra sidan, så det var bara för mig att gå och sätta mig i väntrummet och vänta. Efter ett tag blev jag uppropad. Jag går dit, sätter mig ner och är hur lugn som helst. Jag har inget emot nålar (med tanke på alla piercingar jag har) och är inte rädd för blod. Hon sticker in nålen i mit armveck och börjar ta blod, det går bra tills hon kommer till det tredje röret. Då börjar jag känna mig lite yroch svimfärdig. I nästa sekund vaknar jag upp liggandes på golvet med en sköterska ovanför mig.

Det som simmade runt i huvudet var något i stil med: What the fuck? Vad hände just? Que?

Jag förstod som sagt ingenting. Bara så där helt plötsligt låg jag på golvet. Jäkligt obehagligt. Jag hade visst tagit mig i båda armveckena innan jag svimmat av. Hon som tog blodprovet hade inte märkt att jag höll på svimma, men en annan som gick förbi såg hur jag dåsade till med huvudet - sen helt plötsligt från ingenstans så låg jag där, på golvet, utan att ha någon riktig aning om vad som hade hänt. Jag frågade hur länge jag legat avsvimmad och fick till svar ca 30 sekunder. Efteråt var jag lite dåsig och kroppen kändes riktigt tung. Det var första gången jag svimmade, och förhoppningsvis den sista, för det var riktigt, riktigt obehagligt. 

Kommentarer
Postat av: Victoria

Hoppas du får en trevlig kväll :)

Postat av: Z a n n a s

tihi, aldrig kulatt vara nålrädd

2008-02-19 @ 21:32:47
URL: http://zannas.blogg.se
Postat av: Daniel

Hehe, jag var fan inte långt ifrån senast jag var på sjukhuset här i Canada. Kallsvettades, var blek, mådde illa o var tvungen o sitta ner ett tag. Men i mit fall var det smärta blandat med oro.

2008-02-27 @ 10:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback