Home sweet home


Så var man hemma i Sverige igen. Har inte riktigt insett det ännu, att jag faktiskt är i Piteå. Nej, det går som inte riktigt att förstå att jag bara för några dagar sedan var på andra sidan jorden. Tiden i Thailand har varit underbar. Varmt och soligt varje dag, så lite färg har man väl fått. Ätit gott, (lite väl gott ibland) och bara mått väl. Men nu är det dags att påbörja träningslivet 2008.. Alltså, inget meseri. Kan man säga så? meseri? Äh, whatever. Har varit förbi korpen, pratat med en av cheferna där. Lär få ett samtal nästa vecka om den kommande tiden. I maj åker jag iväg till sthlm för afropowerdance utbildning. Ska vara med på en uppvisning den 6/6, Sveriges nationaldag. Ska söka jobb, träna, vara med vänner och M. Mycket som ska hinnas med! Men, det ska nog bli bra. Idag har jag hängt med crackiie. Vi gjorde middag och flummade på som vanligt. Hann även träffa såowfie på stan. Blir ingen utgång i helgen, men förhoppningsvis nästa. Måste ju träffa alla nu när man varit borta ett bra tag.

Resan hem var rätt jobbig. Kände bara att jag ville komma hem. Värst var nog Istanbul till Sthlm. Kunde inte sova och jag hade ingen bok med mig. När jag väl kom fram skyndade jag mig att fylla på mobil och pengar på kortet och gick till SAS disk och skulle boka om min flygbiljett. Som tur var behövde jag inte betala, och jag kom med på flyget som gick 14.15 istället för 19.15. Känslan jag hade när jag kom fram till Kallax går ej att beskriva. Det pirrade i varje kroppsdel, glädjen var berusande.. ja, det säger väl allt. När vi anlänt till M's lägenhet möttes jag av en välkommen-hem-bukett. Är det inte det ultimata efter man varit ifrån varandra i 3 veckor?

Svårt att förklara hur glad jag är just nu. Känns som att livet går i rätt riktning, och att det känns som allt bara flyter på. Det är verkligen en skön känsla när allt känns som det gör just nu. Allt känns så lätt. Nu hoppas jag bara på att jag tar mig in på den utbildningen jag vill gå. 


Kommentarer
Postat av: erica

VARS FAN hittar man en välkommen-hem-bukettkille?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback