Anatomi och träningslära


Har haft grundutbildning på korpen både idag och igår, så nu har jag genomgått toppakademiens basutbildning i anatomi och träningslära. Såå just nu vimlar det runt en massa anatomi i huvudet. Alla dessa latinska namn på musklerna, latissimus dorsi, quadriceps, hamstring, tibialis posterior, soleus osv.. extension och flexion, abduktion och adduktion. Inte för att jag ser det som något negativt. Jag tycker att dessa två dagar har varit väldigt intressanta och mkt givande för mitt framtida yrkesval. Nu är det bara en liten hemtenta på ungefär 30 frågor som ska besvaras, och jag har kanske 2 frågor kvar, så jag är väl på god väg.

Annars så var jag ut igår. Vi gick på toxic en sväng, och sprang en sväng på pentan också, nyktert såklart! Vissa steg ju faktiskt upp kl 8 imorse. Nej, nu tänkte jag gå och plantarflexa mina fötter eller något annat roligt.

Kommentarer
Postat av: aaaaaaaman

pectoralis major, har du lärt dig den?

2008-04-27 @ 09:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback