Inlägg med allt som hänt sen 21/5.. typ.



Ja, jag tyckte att det var dags att skriva ett inlägg, kan tyvärr inte lova att det blir intressant eller speciellt innehållsrikt.. Men man ska aldrig säga aldrig! Igår var det bal, och det var väl helt okej. Det roligaste var nog röda mattan. Resten var väl godkänt, men inte mer än så. Tror inte att man ska sätta upp så höga förväntningar när det kommer till just balen, för det blir aldrig som man tänkt sig. Jag var i alla fall jätte nöjd med mitt hår, och klänningen satt som sen skulle. Jag var liiiite rädd att den skulle åka upp där bak, men det gick bra efter att nina sytt ditt en knapp också. Det var många fina klänningar och coola håruppsättningar, men som sagt så var jag nöjd med min och jag skulle inte haft den på något annat sätt.

Vad har annars hänt sedan jag skrev sist?

Vi hade vår slutföreställning för 2 veckor sedan, och det är många som har sagt att den var den bästa de sett på väldigt länge. Vilket självfallet gör en lite glad, och visst får man ett leende på läpparna. Tre dagar efter vår efterlängtade slutföreställning så åkte vi till Göteborg, där vi skulle på audition och se vad vi gick för. Man var både nervös och taggad, spänd och avslappnad på samma gång. Hur det nu går ihop? Vi bodde på kvibergs vandrarhem, som låg en station, (eller var det två?) från gamlestadstorget där balettakademien ligger. Vårat rum var helt okej, men jag måste nog främst ge en eloge till toaletterna. Det var ett rent nöje att gå på toaletten må jag säga. Inte ofta man kan lyssna på radio på allmänna toaletter. Tror jag ska ge det som förslag till skolor och krogar.. Vi var i alla fall där i tre dagar, och tro det eller ej, men jag tog mig till tredje och sista dagen. På tåget hem satt vi och väntade med spänning om vi skulle få ett samtal eller ej. Det kändes som en evighet, men när jag minst anade så ringde min mobil. Klockslaget var 19.05 för att vara precis. Jag är antagen till balettakademien i Göteborg, sjukt men sant.

När jag påbörjade detta inlägg så var det några dagar kvar till studenten, men nu är studenten tagen och jag är inne på söndag. Studentveckan var både rolig och väldigt intressant på många plan. Tisdagen spenderades hos jenny, där hennes syster johanna fixade min balfrisyr. Vid 17.00 så påbörjades färden mot havsbadet och den stundande balen. Lika bra att erkänna, me like the red carpet! Maten var okej, inget speciellt egentligen. Det spenderades rätt mycket tid inne på ett hotellrum, där det blev intag av alkohol. Men jag spenderade även lite tid på dansgolvet och shakade mina lurviga, som man så roligt brukar säga. Kvällen avslutades med att min snälla bror kom och hämtade oss. På onsdagen var jag ute och sprang en sväng, där efter så blev det en sväng till öjebyn och fd klasskamraten Anna där vi hade en Klassförfest, sedan bar det av till toxic. Toxic var som vanligt rätt.. kasst. Jag har aldrig gillat korven, och lär nog aldrig göra det heller. Fram och tillbaka, höger och vänster.. alltid samma gamla visa. Till slut blir man less.

Torsdagen var även den rätt lugn. Klockan 14 så träffades vi i klassrummet och påbörjade pyntandet för dagen efter. Blev att spraya lite lakan, och nog fan vad man kung på det. Nästan så att man ska bli en gangster och börja spraya graffitti. Haha! vis femtiden så hade vi hamnat i långnäs hos Petra där vi klädde vagnen, eller rättare sagt lastbilen. & visst fan blev den fin. (ursäkta det fula språket) Fredagen påbörjades i badhusparken och champagnefrukost. (mousserat vin eller cava för min del) Där efter promenerade klassen till S 21.3 där vi fick lite mat och så skrev vi i alla studentmössor. kl 10 var det konsert ute på gården, eller hur var det nu? Jag måste ha kasst minne, eller så var det alkoholen? Haha.

Nu har jag i alla fall tagit studenten och det känns riktigt bra, fast visst har man lite ångest. Jag kommer (antagligen) aldrig mer gå på strömbackaskolan, vilket gör lite ont i hjärtat. Det är en bra skola, även fast man ibland sagt och uttryckt sin agression över den, genom dumma uttryck som att man hatat den osv. Men saken är, det gör jag inte. Skolan för mig är trygghet, och nu har jag lämnat den tryggheten bakom mig. Jag vet inte vad framtiden har att komma med, och jag vet inte vad som ska hända med mig. Eller, nu var jag inte riktigt ärlig. Jag vet vad som händer till hösten. jag åker ner till göteborg och ska börja på balettakademien, men vad händer sen då? Jag måste först och främst hitta en lägenhet, sedan tänkte jag hitta något extrajobb. Det är mycket nu som står på agendan som måste göras.

I lördags jobbade jag på havsbadet, från 18 till 23, och det gick rätt bra faktiskt. Det kändes bra åtminstone. Fick mail för någon dag sen angående jobb på havs, och hon ville att jag skulle jobba där i sommar. Känns skönt att den biten är avklarad, så att jag kan tjäna lite peninga.

Har påbörjat träningen nu, och det känns riktigt, riktigt, riiiiktigt bra för att inte nämna att det är jävligt skönt att träna igen. Har både sprungit, promenerat och gått på pass.

Sedan söker jag febrilt efter en lägenhet i göteborg. Är inne på blocket, har ställt mig på kö på lägenheter.. Jag måste hitta en, väldigt snart. Sedan måste jag skicka in papprena, och kontakta en läkare.


Kommentarer
Postat av: erica

fan tede, vi slipper piteå det närmsta året! :D yeeeeey!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback