Min dag som buddhist..

..gick käpp rätt åt helvete, om jag ska vara ärlig. Lika bra att erkänna, det gick snett från första början. När jag vaknade imorse så satte jag mig vid datorn det första jag gjort. Buddhistiskt? Nej, skulle inte tro det. Där efter åt jag en macka, med skinka på. Gott var det, men inte buddhismens tankegångar direkt. När jag kom till skolan, och dansen, så råkade jag svära. Damn me! Kan inte hålla igen munnen. Sedan så var ju självfallet pizza på skolan, och jag kunde inte motstå frestelsen. Det såg ju sååååå gott ut, så jag var bara tvungen. Där efter så gick det bara neråt, och det ploppade ut svordomar titt som tätt. Var inte alls min dag idag, min buddhistiska dag det vill säga. Tänkte försöka ta igen det imorgon istället, och försöka igen. Man kan ju inte konvertera på en dag.. Måste ju få en till chans ;) Haha. Fast jag tror inte munkar brukar få en till chans, om det skiter sig så blir dom nog utslängda från deras kloster. Too bad för dom. Tur att jag inte är en riktig buddhist då.

Måste dock erkänna att buddhismens grundtankar är riktigt bra, fast inte så lätta att följa kanske. Eller om man har viljan så går det nog.. Tyvärr så var min vilja inte riktigt på topp, så det kan ju vara anledningen till varför dagen sket sig. Som tur var, var jag ju bara lekman.. eller bara och bara. Men det är inte lika hårt som att vara munk eller nunna, men tänkte försöka mig på munk imorgon. Wish me luck!

Min dag som buddhist var dömd från första början. Det var inte menat att jag skulle vara buddhist idag, så är det nog. Tråkigt att det sket sig, damn me och mina svordomar.



http://vet.hut.nu/?id=19
så kung, eller vad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback