Halleluja-moment

Mongo från Kongo, for sure. Det är onsdag, och jag tycker att det kan bli helg nu.. inte imorgon, utan NU. Nununununu! Haha, låter det som att jag längtar lite till helgen? Jag börjar misstänka att jag börjar bli lite skoltrött. Grymt jobbigt att erkänna, men det är nog så det ligger till. Det enda jag gör på dagarna är att längta tills dagen är över och att jag får gå hem. Skolhelvetet tar kål på mig, nästan.. okej, kanske inte. Men vi kan låtsas. Vi har egentligen inte speciellt mkt i skolan, utan det är rätt lugnt. Har psykologiprov om 2 veckor, och det är inte så mkt och itne speciellt svårt heller för den delen.. Men jag känner mig ändå så jäkla less på att vara i skolan. Kan ju iofs vara för att man har vandrat runt där i 2 år, och nu är man på sitt tredje och sista. Halleluja!



Har haft balett idag igen, vilket jag har varje dag nu för tiden. Gick väl helt okej, dock så var det inte min dag idag heller. Verkar som att det aldrig kommer någon dag som är min dag. Nej, det kändes riktigt tungt där i slutet. Varför vet jag inte, men det är väl en sådan period just nu. En negativ och rätt så pessimistisk period. Kanske är för att jag är lite skoltrött/less, eller så är det bara tiden på året som gör det. Det börjar ju faktiskt gå mot vinter nu, och under vintern blir det mörkt, och mörker leder till att man blir deppad och allmänt nere. It's a fact! Får väl glädja mig att andra är glada istället, eller så får jag glädja mig med de som känner sig less som mig, så att jag inte är den enda som är lite negativ just nu. Sedan så kanske det är något annat som spökar, vad vet jag inte riktigt. Jag kan inte sätta fingret på det, som man brukar säga. Men något är det iaf, lite mystiskt om jag ska erkänna.


Så, det är oktober.. Den 11:e rättare sagt, och det är inte länge kvar till Julafton. Oj, vad tiden går fort. Alldeles för fort. Tänk om man kunde sakta ner tiden, så att man hann göra allt man ville göra. Känns som att jag inte har någon tid kvar på kvällarna, för jag har så mkt jag ska hinna med, och en massa saker som jag vill göra. Saker som jag skulle vilja hinna med att göra kanske? Känns som att min dygn skulle behöva några extra timmar för att jag ska hinna med allt som jag planerat. Jag har till och med börjar stukturera upp min dag, och skriva upp vad jag ska göra när jag kommer hem. Men oftast så hinner jag inte allt, och jag blir arg och irriterad. Typiskt! Som vanligt. Tänk om dygnet kunde vara bara några timmar till, enbart för min skull.. Oj, så underbart det skulle vara. Fast jag tror många andra skulle bli lite glada om de fick några extra timmar att leva livet på. Jag har i princip ingen fritid, förutom på helgerna.. För på veckorna så försöker jag plugga och hinna med något pass på korpen lite då och då. Jag går till 16.30 -17.00 i princip varje dag, och då blir det inte mkt tid över till annat, eller rättare sagt, man har inte så mkt ork kvar. Mest i hjärnan då, men om man är trött i huvudet blir man trött i kroppen också. Men jag tror jag måste börja försöka lugna ner mig lite när det gäller alla planering, min hjärna kommer koka över annars.. och det vill jag ju inte.


Så, någon dag i veckan så ska jag vara buddhist. Lite tufft, eller hur? Blir nog troligtvis imorgon, torsdag, eller möjligtvis på fredag. Men någon utav dagarna. Det kommer nog bli en intressant dag, och en upplevelse i sig. Ska försöka följa buddhismens vägar till nirvana så gott jag kan. Har faktiskt tänkt nå nirvana någon gång, kanske inte i det här livet men kanske om 4-5 liv, eller så. Apropå buddhismen så lever min fluga fortfarande. Han/hon har blivit min inneboende, nästan som en sambo. Den förgyller min dag med sitt surr, eller så inte. Fast den gör inte speciellt mkt, den flyger mest runt i köket. Förstår inte hur den klarar sig, hur den överhuvudtaget överlever i mitt lilla kök. Så tråkigt att bara se samma saker hela tiden. Ungefär som här i Piteå, jag har bott här i mer än 18 år, och jag börjar bli lite less och uttråkad på att se samma människor vart man än kollar. Det är på stan, krogen, gatan.. ja, i princip överallt. Ta det inte personligt! Varje dag ser jag samma byggnader, samma gator och samma jävla bussar. Man blir till slut lite less, tyvärr, men så är det. Självklart så gör det lite ont att erkänna, men det är sanningen, Piteå är en tråkig stad. Men, (det finns alltid ett men med i bilden) det finns ju vissa människor som lyser upp tillvaron, speciellt min tillvaro, och dessa människor betyder grymt mkt för mig, självklart! Så, efter studenten beger jag mig någon annanstans. Vars vet jag inte, men det spelar ingen roll.. bara jag kommer härifrån för ett tag. Så det blir lite av ett äventyr. Destination: Okänt. Kanske ska göra ett tv-program om det?


Apropå program så kan jag ju numera inte se på tv, för att dom bytt till mongokongojävlabajsdigitalatvnätet! Ah, det gör mig lite ilsken.. Men iofs, så tittar jag aldrig på tv, så varför bryr jag mig? Nej, nu ska jag sluta tänka negativt. Måste börja förbereda mig inför morgondagen, och de buddhistiska tankarna. Måste tänka i samma tankegångar som en buddhist, och inte tänka logiskt eller förnuftigt.. Eller just ja, det kanske bara var zenbuddhisterna? Äh, what the heck.



Var på yoga idag, och jag behövde det.. verkligen! Sedan så har jag även hunnit sola. Riktigt nice! Vill ju inte vara blekast i piteå när det blir vinter.. Då är det tillräckligt vitt så det räcker och blir över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback