Torsdagens plågor!

Det är torsdag och imorgon är det sista dagen jag jobbar som dansare i sommar.. Känns lite sorgset, nu när man har levt med dansen i 3 underbara veckor. Men jag får ju åka iväg en hel vecka och leva med dansen varje dag. Har börjat längta rätt så mkt nu, och jag ser fram emot den kommande veckan. Ja, usch vad jag vill bort från piteå.. men samtidigt så vill jag inte bort. Personlighetsklyvning kanske? Det är som lite blandade känslor att åka iväg.. Samtidigt som jag längtar efter få att dansa ännu mer, så känns det tråkigt att inte få vara med och uppleva det som händer hemma i Piteå. Fast det är väl inte speciellt mkt som händer i den lilla staden Piteå nästa vecka, jag hoppas åtminstone på det. Nej, jag tror det är bra att jag åker iväg ett tag. Så får jag tid att andas, och bara tänka på mig själv och hur jag mår. Dans är ju som jag tidigare berättat, helt underbart..

Så idag började jag kl 10.00, och då hade vi danslektion/dansrep.. Där efter så gick jag till stan för att träffa såowfie och bara strutta runt på stan lite. Vi köpte en glass, och sedan begav vi oss mot badhusparken där vi låg på en filt i det underbara vädret. Tyvärr så täcktes solen av moln efter ett tag, så vi bestämde oss för att ge upp och gå tillbaka till stan. När vi väl anlänt till innerstaden så traskade vi mest runt, och kollade på människor. Tror det var någon "fira-norge-dag" idag, för det var ett antal norge flaggor utsatta, och dem var så gott som överallt. Sen är väldigt mkt folk som anlänt till Piteå stad, eftersom det är Piteå summer games i helgen. Roligt att det kommer lite turister till våran lilla stad, och väldigt roligt för alla barn som gillar att fotboll. Men denna helg är nog ingenting för mig... nej, jag tror jag håller mig inne i helgen. Eller håller mig borta från alla fotbollsplaner åtminstone. Jag kanske pallrar mig och ser en match då brassarna spelar.. Det skulle nog vara en upplevelse, de är inte så gamla men jag har hört att de är väldigt rolig fotboll dem spelar, så det blir nog roligt att se åtminstone en match. Jag kanske upptäcker en ny Ronaldinho? Det skulle ju inte vara pjåkigt.

Det har varit en rätt så händelserik vecka, om jag själv får säga det. Det har hänt saker som man kanske inte direkt hade förväntat sig, men det är ju alltid trevligt med överaskningar. Livet skulle inte vara roligt om man visste allt om framtiden och vad som skulle hända. Ja, det har varit en intressant vecka hittills, och den kommer säkerligen bli ännu mer intressant under helgen som kommer. Ska till Skellefteå på stadsfesten med flickorna, och det kommer nog bli väldigt roligt.. och säkerligen intressant! Yes, så ligger tdet till! Sedan har vi planerat för att kanske, men bara kanske partaja lite imorgon (fredag). Får se hur det blir. Insåg idag att jag slutar kl 22.00 imorgon, så våra partyplaner kanske går i stöpet.. Men jag/vi får helt enkelt se och känna efter hur taggade vi är imorgon, och om vi är sugna på en liten fest, eller om vi kanske bara ska ta det lugnt och ladda inför skellefteåbesöket. har stora förväntningar på lördagen, och jag tror att det blir en bra lördag, med mkt nytt och intressant folk.

Har varit och hängt väldigt mkt på Roasters denna vecka, av de 4 dagarna som gått så har jag varit där 3 av dem, och då är inte denna afton planerad ännu. Skulle inte förvåna mig om det blir roasters.. idag, igen.. Är grymt skönt att bara ta det lugnt med vännerna.. Våra besök på rosters i veckan har iaf varit väldigt trevliga. Alltid lika roligt att titta på allt folk som är i rörelse, och se nya ansikten. För ett år sedan hade jag aldrig varit in på roasters, med med hjälp av mina vänner så tog jag modet till mig och gick in och fikade. Men jag är inte en som brukar köpa något där, dricker inte kaffe, och är inte så mkt för att fika.. så kaffedrickandet får mina vänninor stå för..

Usch, är väldigt trött.. så jag funderar på att lägga mig och vila tills middagen serveras. Vaknade ju kl 09.00 imorse, och jag gick inte och la mig tidigt. nej, jag gick och la mig alldeles för sent, så nu måste jag lära mig av detta misstag och försöka ta mig i säng i tid ikväll.. har bara sagt det typ 1000 gånger vid det här laget. När vi skulle ha danslektion imorse var jag så trött, så jag var som i min egna lilla värld. Men ibland kan det vara skönt att vara i sin egna värld för en stund.. men det är inget jag kan föreslå när man ska ha danslektion och ska lära sig nya danssteg osv. Så det blir sängen snart!

Jag vet att veckan inte är slut, utan att det faktiskt är tre dagar kvar innan jag kan dra en slutsats om det har varit en bra eller dålig vecka, men just nu känns det ändå som att den här veckan har varit riktigt bra, och väldigt rolig.. och intressant, om jag själv får säga det.. I mina ögon har den varit bra. Vi har suttit på roasters och bara tagit det lugnt, jag har haft dansuppvisningar, underbart! det har blivit lite träning, sedan har det blivit ganska roliga och ofta väldigt intressanta disskusioner om väldigt underliga (?)samtalsämnen. Nej, nu ska jag gå och vila.. sedan blir det nog att gå och träna. Det blir nog trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback