Nu är man här igen..

Har just gjort lite te, som jag nu sitter och smuttar på. Funderar på att ta en lång skogspromenad snart, tror det skulle vara skönt. Ett bra sätt att rensa huvudet från allt onödigt tänkande. Imorgon så är det bal i skellefteå, som jag faktiskt ser fram emot. Där ett tag var jag lite ängslig över hela grejen, men nu har jag gått över till positiva tankar istället. Jag och sofie har skaffat oss likadana klänningar, hon har en röd och jag en svart, och jag tror det kommer se klockers ut. Annars så har det inte hänt så mkt mer i mittliv de senaste dagarna. Var på nattbio inatt och såg Omen med sofie, jesper och andreas. Vissa sekvenser vad väl rätt så läskiga, men ingen film jag kan rekomendera om ni vill bli riktigt, riktigt rädda. Självklart blev jag rädd, och satt och skakade lite titt som tätt med sofie, men jag har sett läskigare filmer. Slutet var lite underligt, och det var inte det slut jag hade förväntat mig. Var även på havsbadet igår en sväng med julia, becca och linn. Vi kollade in de fina balklänningarna, och började planera inför nästa år. Bara ett år kvar nu, sedan har man gått ut skolan. När man säger ett år, så låter det jättemkt, men ett år går väldigt fort. Det är först nu jag inser hur fort det här året har gått. Det känns som att det var nyss jag började tvåan i SP2B, men det var nästan 10 månader sen. Vad tiden går fort egentligen, och aldrig tänker jag på att ta vara på den.. Kanske dags att börja nu?

I Fredags var man på bio och såg davinci koden, och vad kan man säga om den förutom att den är grymt bra. Läste boken i julas, och boken är nog lite bättre. Men det brukar ju bli så när man läser boken före filmen. Annars tyckte jag att den var väldigt bra, och jag var nästan i extas efteråt. Tror jag redan berättat om det, men det är värst att sägas igen. Lördagen var vi förbi några fester. Var bland annat en sväng till lillpite och kollade läget. Där efter så åkte vi hem till becca och åt lite, jag jag promenerade hem. I fredags så gjorde jag bort vårat sista prov i geografi och det sista provet i år, halleluja. Har inte orkat plugga nå den senaste tiden, även fast jag har försökt så har ingenting gått in i min hjärna. Jar har helt enkelt inte orkat plugga, jag har haft för mkt att tänka på. Så kvällen innan blev det lite panikpluggning, och läste igenom anteckningarna på morgonen också.. Efter provet kändes det rätt så bra ändå, så jag får se hur det går. Kommer väl gå dåligt bara för att det kändes bra, men jag får ta det. har ju mig själv att skylla på, och ingen annan. Får ta tag i pluggandet nästa år. Jag ska tame fan bli seriös när det gäller skolan, eller åtminstone försöka. Wish me luck! Gjorde även bort mitt kursporv i spanska förra veckan.Hade inte pluggat speciellt mkt på det heller, förutom kvällen innan då förstås, och jag fick tillbaka det i fredags. Till min chock så fick jag se att det stod VG på provet. Jag tänkte, VG?! Fick jag VG? Kändes underbart, och jag drog en lättnads suck. Nu kanske jag får VG i spanska, och det skulle ju inte sitta helt fel faktiskt. Nej, det skulle vara rätt så jävla underbart ;-) Sedan fick man G på nationella i matte, vilket hon trodde var rätt så omöjligt eftersom att en viss hon, Therese, hade missat de 3 sista frågorna, smart som hon är. Så jag är väldigt nöjd med betyget G, får som sagt skylla mig själv lite. Vad har annars hänt i Therese liv de senaste veckorna? Var i umeå förra helgen, Jag och min vän Såowfie bestämde oss att besöka brännbollsyran. Så jag och my partner in crime satte oss på en buss och redan där började vi våran fest. När vi kom fram så begav vi oss till Samuel där vi fortsatte våran fest. Vi bestämde oss för att gå till stan och sedan åka till ålidhem. När vi kommit fram till ålidhem så tappar vi bort alla, och jag och sofie blir kvar där, ensamma. Låter nästan lite dramatiskt när man läser det, men vi hade faktiskt riktigt roligt. Vi vimsade runt där, och skrattade som alrig förr. Missade hela festen på fysikgränd, men vi hade sååå roligt ändå. Vi hann till och med åka taxi till stan, och sedan tillbaka till ålidhm. Ja, det var en vimsig kväll, men ack så rolig. lördagen så tänkte vi gå och se lite brännboll, men vi hann bara gå dit för att sedan gå till bussen. På bussresan hem så sov jag nog störe delen av resan. Var riktigt trött, och jag tror jag behövde lite sömn. Lördagen så var det fest hos Niklas i hortlax, så vi drog dit men jag var så trött så jag åkte nästan hem på en gång. När jag kom hem så tyckte min mor att jag skulle följa på valdino, och efter ett antal övertalningsförsök så tänkte jag, varför inte? Jag har ju inget bättre för mig. Så jag hann även besöka valdino denna afton. Var kanske inte rätt åldersgrupp, men var faktiskt rätt så trevligt ändå. Lite roligt att titta och skratta åt alla fulla mäniskor.


I veckan så blir det rätt så lugnt, till på fredag det vill säga. På fredag så blir det partey.. Absolut! Har danslektioner kvar, så får ta det realtivt lugnt i veckan. Fast ska ju även på bal på onsdag, dvs imorgon. Men harbalettlektion kl 09.00 dagen efter, så det blir nog en lugn kväll. Lugn vecka, galen helg kanske? Fast helgen är väl inte direkt planerad ännu, eller vi ska väl partaja lite (?) på fredag.

Sitter by the way i min morgonrock fortfarande, så det är nog dags för mig att ta tag i det här och göra något av dagen. Är tyvärr inte speciellt fint väder ute, men det regnar ju iallafall inte. Så därför passar nog en promenad perfekt. Sen ska jag nog gå och träna på korpen. Jupp, så blir det nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback