En varm sommarkväll..



Det är fredag och vädret är underbart, sol och värme fortfarande. Har varit förbi en sväng på coop för att handla köttfärs, sedan så har jag lagat tacos. Det var väldigt gott, mums. Nu är första arbetsveckan avklarad och det har ändå varit hårdare än jag trodde att det skulle vara. Började 08.00 imorse och slutade 15.00, så jag var rätt trött när jag kom hem. Har blivit mkt dansande och mkt hjärngympa i veckan.. Längtar redan till måndag ;-) Vad har jag annars gjort idag? Blev en liten vilopaus innan middagen, var riktigt skönt.. Blir nog en tidig kväll, ska upp och träna imorgon. Funderar nästan på att dra och träna en snabbis nu, skulle vara riktigt nice. Imorgon så är vi bjudna på fest, så jag, julia och rebecca ska till renön och bada badtunna med en massa folk. Vet inte riktigt vilka det är som ska dit, men jag tror att det blir en trevlig kväll med många nya ansikten.

Vad har jag annars gjort den här veckan, förutom dansat då förstås. Jag har försökt ta lite kvälls-eller-morgonpromenader. har inte tagit mig upp så många dagar för att gå morgonpromenader, men det har ändå blivit några kvällspromenader, vilket har varit riktigt avkopplande. Jag tror jag behöver allt lugn jag kan få, och lugna ner mitt annars ganska stressiga liv. Alltid något som händer runtomkring, vilket kan vara bra i vissa fall.. när man vill koppla bort hur man mår/känner för en stund. Men ibland så behöver alla få känna lugnet, och bara gå ut i naturen och andas ett tag. Tror att det är bra att kanske lämna den ringande/pipande mobilen, den surrande datorn och den väldigt högljudda TV:n  hemma nångång, och bara ta en stund för sig själv. Vi har blivit allt för beroende av alla tekniska saker nu för tiden, så ingen tar sig tid att gå ut och bara vara. Nej, jag tror jag ska ta och göra det oftare. Ägna mer tid åt mig själv och hur jag mår, och lämna alla onödiga tankar här hemma.. Ja, det är mitt mål framöver.. att tänka mer på mig själv, och koppla av mer. Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback