Sleep tight, good night.



Det är söndag idag, och jag är trött efter helgen så det blir en tidig kväll. Denna vecka har varit mkt händelserik, och väldigt intressant på många plan. Har varit till havsbadet en sväng i veckan, var bara där i en timme dock, för att det blev så molnigt. Har även hunnit vara på 1906 3 dagar under denna vecka.. i onsdags, fredags och igår. I onsdags så tog vi oss en spontanfest, eftersom det var "lillördag". Hann även vara och gratta Axel "sharkboy" på hans 18 års dag denna onsdagskväll. Fredagen var vi på fest hos pontus och där efter begav vi oss mot 1906, när vi väl anlänt så var det raka vägen mot dansgolvet som gällde.. och där blev jag kvar hela kvällen. Jag var väl runt lite och kollade på folk, men jag spenderade större delen av kvällen på dansgolvet.. vilket var mkt trevligt, som vanligt! Igår så var jag förbi norrstrand en sväng för att vara social med de festande människorna. (De hade satt fast en presenning på två fotbollsmål så att det blev som ett tält) Var dock grymt kallt ute, och jag frös som tusan om mina fötter. Så till slut gav jag upp och cyklade hem. Men när jag väl kommit hem så var jag så uttråkad, så jag bestämde mig för att gå till stan och köpa ett refillkort när jag ändå inte hade något bättre för mig. Jag gick även in en sväng på 1906. Var grymt mkt folk, men kändes inte som att det var lika roligt denna afton. Kan ju ha varit för att jg gick dit själv, och hängde mest med folk jag träffade där.

Det blev en lugn kväll för mig, om man räknar bort att jag gick ut en sväng..
Det var riktigt skönt att bara ta det lugnt och inte behöva riskera att vakna upp bakis, och jag tror att det blir en repris av denna lördag nästa helg.. dvs nyktert! Jag hade det faktiskt riktigt trevligt ändå.. Jag gick runt och tittade på alla fulla människor och log  lite smått inombords. Ja, tänk vad alkoholen gör mot människor. Den förstör ens förmåga att inte putta alla man går förbi, och även förmågan bete sig på dansgolvet försvinner även den. Försökte dansa när jag var på 1906 igår, men alla var så fulla och odrägliga och kunde inte hålla sina armbågar i styr, nej.. de hoppade runt som galna höns, och trodde visst deras studsande och hoppande hörde till genren dans.. men så var ju inte fallet nej. Var så mkt folk på dansgolvet, så jag höll mig lite utanför dansgolvets "centrum", och jag tackar mig själv för att jag gjorde det.. annars så hade jag nog vaknat upp imorse och haft ett antal oönskade blåmärken. Blev nästan lite förbannad på att inte folk kan försöka hålla sig till en liten yta, och ide inte behöver använda sig av hela dansgolvet. Sedan var väldigt mkt glas på golvet, så var femte minut så var jag tvungen att ta bort det från skorna. Inte niceness! Annars så var kvällen ganska lyckad ändå, träffade lite nytt folk.. vilket alltid är roligt. :-) Men måste tyvärr säga adjö till er alla, för nu ska jag gå och sova. Är riktigt trött, och jag känner att min knopp och kropp behöver vila ut lite. Sov så gott alla, och ha en fortsatt trevlig kväll. Vill föresten tacka mina vänner för en trevlig och händelserik vecka och helg, you make my day complete.


(måste bara meddela att sofie är hemma igen, wiiie!)

Adios y buenos noches!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback