Livet i en plåtburk.


Nästan nyvaknad, eller långt ifrån nästan.. Vaknade faktiskt 09.15. Valde däremot att ligga kvar i sängen ett tag, och bara ta det lugnt.Har ätit frukost och har hunnit fundera rätt mkt kring livet och allt som händer i mitt liv. Just nu händer det inte speciellt mkt, men det har hänt mkt tidigare.. både positiva och negativa saker. Jag har försökt hantera det på mitt sätt, men det behöver inte vara rätt sätt. På senaste har det blivit mkt tänkande, alldeles för mkt tänkande.. och jag börjar fundera om min hjärna pallar med skolan när den väl börjar om. Det är ju tänkt att jag ska vila från allt tänkande, men det har blivit väldigt svårt, och det är en utmaning att stänga av dessa (underliga?) tankar.


Det är iaf onsdag idag, och idag börjar PDOL, vilket betyder att sommarlovet snart är slut.. Det är svårt att inte tänka så, eftersom jag och jag tror även många andra, har sedan vi var små kopplat ihop PDOL med slutet av sommaren. Så, om ungefär 4 veckor är vi tillbaka i skolan, och vid den här tiden så sitter vi väl och har någon tråkig lektion. Men vi kan glädja oss med att vi bara har 1 år kvar. 1 år låter mkt, men det går extremt fort.. Så snart så står vi där på studenten och sjunger, skriker och ropar ut våran glädje att vi har gått ut skolan, och att vi aldrig behöver komma tillbak. Men är det verkligen så roligt? Efter studenten så måste vi ta tag i våra liv och vuxenlivet börjar. Då är det dags för oss att söka arbete och få egen uppfattning av vad livet har att erbjuda. Det är vi som är framtiden, och snart är det våran tur att få se oss omkring runt om i världen. Weeey! Det är 1 år kvar av skolarbeten, prov, och inlämingar.. men det är även 1 år kvar att fundera ut vad vi ska göra med vårat liv, 1 år kvar innan vi behöver ta tag i verkligheten. Jag har ofta hört att tredje året är det slappaste, och att många väljer att slappa sig igenom det.. För mig känns det som att det är nu jag ska ta tag i det här, för de tidigare åren har jag haft mkt utöver skolan tex dansen, vilket har gjort att jag inte orkat allt jag skulle viljat. Jag har haft mkt att hålla reda på, och orka med.. men nu när jag börjar på det sista året, (som sägs vara det slappaste?) så kan och ska jag ge det lilla extra och kämpa lite hårdare..  Så då när jag står där på studenten kan jag säga till mig själv, jag klarade det! Nej, nu är det dags för mig att börja planera min framtid.. Ett mål jag har är att inte bli kvar i Piteå.. Nej, utan jag har planer på att åka utomlands och arbete, och förhoppningsvis blir det så.


Så, nu börjar det vi alla har väntat på hela sommaren.. PDOL, Piteå Dansar och Ler. Kom hit, kom hem, kom upp. kom ner kom till Piteå Dansar och Ler. Jag tror att det kommer bli ett lyckat avslut på sommaren, och vi har börjat planera vad vi ska göra och vars vi ska vara de kommande dagarna. Tyvärr så har vi inte kommit så långt i planeringen, men det blir vad det blir.. Jag tror att det blir bra och roligt hur det än slutar. Japp, med min positiva inställning så kan ingenting misslyckas. Så är det!


Tänka sig att ett litet samtal kan förändra ens inställning så mkt. Ett lugn har ersatt bomben som nästintill har sprängts varje dag. Känns så skönt att vara tillbaka till mitt vanliga jag. Jag känner mig mer harmonisk nu, än vad jag har gjort på länge.. och har min moder att tacka för det. Det är svårt att dölja ens känslor för ens moder har jag insett. Inte för att jag döljt något avsiktligt, men det har varit något där i bakhuvudet ,som jag förvrigt inte lagt märke till, som har gjort mig så agressiv och irriterad. Men direkt jag gått utanför dörren har irritationen försvunnit och jag har blivit glad igen. Underligt? Ja, det kan man väl så gott som säga.. Men, I've changed! Yes, så är det.. Jag har förändrats till det bättre, och ska försöka se allt positivt, och inte alltid sätta taggarna utåt som min mor brukar säga. Har ju faktiskt mig själv att skylla lite, latheten har tagit över allt för mkt.. Nog om det. Nu ska jag ta tag i mitt liv!


Så, vad händer idag då?
Funderar på att ta en promenad nu, komma ut i den rena och härliga luften. Måste dock ta tag i stretchningen. Känner att jag blivit lite stel nu under sommaren, så det är dags att börja stretcha varje dag. Yoga imorgon, sweet! :-)

Song for today : Jimmy Eat World - Hear you me


.
Somebody dance with me..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du vet att det är bara säga till om det är något så hjälper jag dej så gärna. /syster yster

2006-07-26 @ 14:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback