Långt, kanske onödigt långt..

...inlägg, eller vad säger ni?

Är väldigt trött nu, och lite less på allt. Tror det är dags för mig att söka mig till sängen och sova. Blev en sen natt (morgon?), sedan skulle man upp kl 07.00 för att tvätta kläder. Weey, vad roligt! Tog mi upp vid 11.30, efter många om och men, och efter jag stängt av alarmet på mobilen ett antal gånger. Tyckte att det var dags att vakna eftersom jag hade planer för dagen. Blev dock ingen lagning av lunch, utan det blev att tillaga middag istället. Ci tog oss an utmaningen att laga en provencalsk quiche, vilket jag skulle vilja kalla en en ost och skinkpaj, men enligt receptet så var det de vi lagade. Vi skippade dock någon krydda som vid namn herbes de Provence, och gav pajen en egen liten prägel med våran egna lilla mix av kryddor. och till min förvåning så lyckades vi ändå ganska bra.  I slutändan så var pajen faktiskt mkt god, den kanske inte riktigt såg ut som pajen på bilden, men den gick att äta. Fast jag var väl inte så orolig att vi skulle misslyckas, om jag ska erkänna. Är dock inte den bästa kocken när det gäller att göra mat, men det kan ju vara för att jag aldrig anstränger mig och jag orkar aldrig göra eller försöka mig på avancerade maträtter. Men kanske dags att börja med det nu, nu när jag ändå har kommit igång lite när det gäller maträtter. Frågan är bara vad för maträtt vi ska försöka oss på nästa gång. Jag måste bara tacka för det goda sällskapet, och det har varit en riktigt trevlig eftermiddag.. även fast jag kanske inte är så bra i köket, och kanske inte alltid så hjälpsam när det gäller tillagning etc. (men jag försökte lite åtminstone)  Fick ju även höra en massa bra låtar, texterna var dock lite underliga.. men mkt roliga att lyssna på. Hade även fått Basshunter - Vi sitter här i venten på hjärnan, så vi satt och nynnande på melodin väldigt länge (nästan för länge) för att komma fram till vilken melodi det var. Jag hade den på tungan, men kom aldrig på vilken låt det var.. Så till slut gav jag som upp, och

Måste bara varna er att detta kommer vara ett rätt så B:igt inlägg, eftersom jag är trött.. och jag orkar inte direkt tänka efter vad jag skriver, utan det blir vad det blir. Så, ska väl börja berätta lite smått om gårdagen. Jag och Julia taggade upp lite smått, och började dricka lite.. Där efter så anlände även Emelie och Rebecca och vi blev en skara på 4 personer. När klockan började närma sig 21, (eller något sådant, minnet sviker lite) Så tog vi en sväng till norrstrand, där vi stannade upp för ett tag och var sociala. Där efter var det 1906 som gällde. Där var det dansgolvet som gällde under större delen av kvällen, som vanligt.. Vid 4 snåret så drog vi på efterfest (?). var dock inte så mkt efterfest, Men trevligt att bara sitta och ta det lugnt ett tag. Började vandra hemåt vid 6 snåret, för att stiga upp kl 7 och tvätta.. Så underbart att man har tvättid en torsdag, då man varit ut onsdagen. Fucking jävla wonderful! Nej, nu ska vi inte vara så negativa.. Utan vi ska istället se det positiva i det negativa, och omvandla allt dåligt till något bra istället.. eller hur? Tycker att det låter som en riktigt bra idé, kanske den bästa hittills. (iaf idag)

Nej, tror att det börjar vara dags för mig att runda av. Har väl inte direkt så mkt att berätta. Förutom att gårdagen var riktigt trevlig, och jag har även haft det trevligt idag. Tror även att morgondagen kommer bli trevlig, rolig och kanske till och med intressant. Man vet ju aldrig. Jag ser fram emot helgen som står vid dörren, och jag hoppas att vi uttnjyttjar den sista tiden vi har kvar av vårat sommarlov.. för det är inte länge kvar tills vi börjar om, och då har jag bara 1 år kvar. 

Ett år kvar. känns så otroligt overkligt. Tycker det var nyss man började ettan. Det känns som att det var igår jag började gymnastiet, och gick runt där i korridorerna för att hitta rätt klassrum. Man var nervös för att man var yngst på skolan, det var jag iaf. Man kände sig bara allmänt vilsen och borta. men som tur var så lärde man sig ganska snabbt att hitta igen klassrummen och ställen/platser som kan ha någon betydelse överhuvudtaget. Nu för tiden så skulle man nog kunna gå där och hitta igen klassrummen med förbundna ögon. Om ett år så behöver jag aldrig mer sätta foten i strömbackaskolan, om ett år så har jag tagit studenten och framtiden ligger vid mina fötter. Frågorna är många.. och visst så dyker dom upp lite då och då, och man börjar fundera över vad man ska göra med sitt liv och vart man ska ta vägen efter det här. Ja, alla sorters frågor ploppar upp i huvudet, och många har med framtiden att göra.. Just nu så har jag inga svar på dessa frågor, utan de får komma i ett lite senare skede. Jag tror jag får ta och fundera på svaren ett tag till, och återkomma när jag vet eller åtminstone har lite bättre grepp om det hela. Jag kanske aldrig hittar svar på mina frågor, och det gäller inte bara mina planer i framtiden, utan även frågor som har med nuet att göra.

Ja, dessa frågor kan ibland göra mig tokig. Jag kan sitta och fundera på dom i timmar, utan att komma fram till något vettigt överhuvudtaget, vilket gör att jag blir knäpp.. och jag blir alldeles matt i hela kroppen. Lite underligt kanske, men jag är förhoppningsvis inte ensam om att ibland fundera så mkt för att hitta svar på en fråga, och till slut så försvinner man som in i en dimma. Annars brukarjag ofta sitta och drömma mig bort, och jag har upptäckt att jag kan sitta långa stunder och dagrömma, till slut vaknar jag till och inser att jag bara dagdrömmer. Då blir det oftast att jag tänker för mig själv att det kanske är dags komma tillbaka till verkligheten... även fast jag ett antal gånger önskat att jag sluppit.

Nej, för mkt hjärngympa för att vara den här tiden. Dags att göra någonting vettigt, som att sova.. Och ja, det kanske blev ett ganska långt inlägg, kanske lite överdrivet långt.. vilket ikanske inte var nödvändigt. Men det är på nätterna som tankeverksamheten går igång, och man börjar fundera över livets alla frågor och funderingar. Så är det!


Sleep tight, good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback