Långt ifrån intressant.



Det är tisdag, och jag har inte gjort speciellt mkt idag. Vi var en sväng till havsbadet, blev tyvärr bara en kort vistelse eftersom det började blåsa när klockan närmade sig 13. Så vi packade ihop våra saker och begav oss till staden istället. Där vandrade vi runt lite, och tog det bara lugnt. Jag insåg att jag var tvungen dra mig hemåt, så jag tog min cykel som jag lämnat i stan dagen innan och cyklade hem. När jag väl kom hem var det sängen som väntade.. Blev en liten powernap på en halvtimme, där efter så satte jag mig vid datorn och inväntade maten. Efter maten så diskuterades det lite angående vissa saker.. och jag tror faktiskt att min mor har lite rätt i det hon sa. Det är så att jag har den senaste tiden haft väldigt lätt att bli irriterad, och jag har inte riktigt vetat orsaken till det. Så vi pratade om möjliga orsaker, och vi kom fram till att det kan vara småsaker som sitter någonstans i bakhuvudet som har påvkerat mig.. Så man kort och gott säga att det är händelser som påverkat mitt humör, och det är dags för mig att försöka bli gladare när jag är hemma. Skönt att prata ut om det, och jag hoppas att det blir bättre i en snar framtid.. för jag känner att jag behöver det. Ska försöka hjälpa till mer hemma också, inte bara för min skull.. utan även för alla andras trevnad här hemma. Jo, jag ska ta tag i det här nu, och sluta slöa.. För det är vad jag har blivit den senaste tiden. På tok för slö!

Jag har förändrats den här sommaren, och inte till det bättre.. inte här hemma iaf. Jag har gått runt som en bomb, redo att explodera, och så har det varit sedan jag kom hem från älvsbyn. Men som sagt, så finns det en eller flera anledningar till detta. Vilka det är behöver vi inte gå in på, iaf inte nu. Men det ska självfallet förändras till det bättre. Har intalat mig själv att jag ska ta tag i mitt liv nu innan skolan börja om, och börja förbereda mig för att flytta hemifrån. (lägenheten bredvid, haha) Ska inte flytta långt, men känns ändå ganska stort att ha ett eget place, ett ställe som jag sköter om och som jag bestämmer över. Tror det kommer kännas ganska mäktigt när jag väl flyttat in. En egen lägenhet (?) Känns lite konstigt att säga det, t.o.m att skriva det, men man vänjer väl sig efter ett tag.
                                                                                                                                                            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback