GOD JUL

 

Ja, då var det julafton.. Konstigt men sant.
Att tiden går så fort. Jaa, jag vet att det är ett återkommande ämne, men det är för att alla ska uppmärksamma detta & att alla ska inse att tiden går ALLDELES för fort. Om 6 månader har jag gått ut skolan, tagit studenten och ska påbörja mitt nya liv som ickestuderande. Sjukt? jaa, men så sant. Icke studerande, det är främmande ord i min mun. Väldigt främmande ord.. Jag både längtar och våndas. Är lättad men ändå orolig. Vad ska jag göra med mitt liv? Vad kommer hända i framtiden? Kommer jorden gå under och allt levande dö på grund av växthuseffekten? ja, många tankar och funderingar kommer till en på kvällskvisten.. (eller rättare sagt natten/morgonen)


Tänka sig att jag fortfarande sitter vaken här, och att det är julafton. Inte är det normalt inte. Men vem har sagt att man ska vara det? Julen ska jag fira med min familj. Det blir säkert mysigt. Är först nu jag börjar få lite julkänsla. Den har varit som bortblåst tills nu. Tur att den kom någon gång i alla fall. Lite tråkigt med en jul utan någon som helst julkänsla. Längtar tills hela familjen är samlad så att vi kan sätta oss ner, prata och njuta av våran ledighet.Var föresten och firade lilla julafton hos syster tidigare idag. Åt god mat och efterrätt, inte pjåkigt alls. Blev dock inge rep för min del. Men men, det blir nog bra ändå. Annars så panikhandlade jag de sista julklapparna. Cyklade till barnens hus, där efter så var jag in till stan 2 gånger för att byta min broders julklapp. Men nu är det fixat, sååå han blir nog nöjd förhoppningsvis.

Har även hunnit vara ut i helgen. Var på toxic i fredags. Kostade 80 kr, och jag vet inte riktigt om jag tycker att det är värt det. Dock så var det riktigt trevligt att träffa en massa folk. Har aldrig sett så mkt folk inne på toxic, & kön verkade aldrig ta slut när man tittade ut. (ey rimmarn) Hade gärna varit förbi en sväng på statt också, men det blir lite dyrt om man ska gå överallt. Så jag höll mig till ett ställe hela kvällen. Måste dock påpeka att det finns människor som inte förstår vad ordet nej betyder. Speciellt när dom är 14 år äldre. Det är rätt.. äckligt faktiskt. Emelie kom till undsättning och bet ifrån. Inte bildigt talat få förstås, haha. Sedan stod han där som ett offer och bara tittade på oss, han verkade inte förstå att det var dags för han att gå iväg & att vi inte ville ha han i närheten. Sjuk kille, oh yes.

Så, har sett gremlings ikväll. Vill också ha en liten mogwai i julklapp, en söt liten gizmo. Men jag misstänker att jag itne kommer få det, buhu. Men jag får nog annat som kan tänkas att jag behöver. Snart är julen över, igen. Man planerar, dvs köper julklappar, ordnar med mat etc i flera veckor.. Sedan så kommer julafton den 24/12, och allt är över på ungefär 2 timmar. Ibland så känns alla dessa förberedelser lite onödiga. Man hinner ju knappt sätta sig ner så är julafton över, och allt man sett fram emot. Men, jag säger men, det är ju självklart värt att besvär. Jag har sprungit fram och tillbaka mellan affärerna, cyklat hem och till stan igen ett antal gånger för att fixa alla dessa julklappar till mina nära och kära. Det har självfallet var jobbigt, och lite tröttsamt.. men i slutändan är det värt varenda minut. Det är så roligt att se personens min när de öppnar paketet, och deras glädje när de får något de önskat sig. Det är en underbar känsla! Det är så roligt att ge bort saker och glädja andra.

En sak som jag önskar mig, som jag tror de flesta vet om, är en resa. En resa är dyr, och jag tror inte att jag kommer få det. Lite tråkigt ja, men jag får spara ihop lite pengar och dra iväg sen. Har pratat om denna resa säkert en miljon gånger om jag vill åka utomlands till värmen och slippa piteå. Jag tror inte det finns någon som har undgått mitt utomlandssnack alltså, haha. Det får mig att tänka på att jag var i Thailand för mer än ett år sen. Mnååh, När jag tänker på det så längtar tillbaka väldigt mycket. Värmen, maten och människorna. Funderar seriöst på att boka en resa dit så snart som möjligt!

Så, nu när julen snart är över så kan man stressa ner och börja ta det lugnt, eller försöka åtminstone. Har "lite" skolarbeten kvar som måste göras innan lovet är slut. Usch, jag vet. Måste läsa ut två böcker och göra ett arbete i internationella relationer. Suck, suck och ännu mer suck. Men jag får vila ut och ta nya tag, och visst kommer jag fixa det.. som alltid!

Har föresten börjat fundera över mina nyårslöften, för i år har jag faktiskt nyårslöften. Det brukar jag aldrig ha, för de hålls ändå aldrig. Men 2007, så jävlart..  2007 är ett år av förändringar! Jag ska ta tag i mitt liv så att det dånar om det. You'll see..

Ska föresten försöka skriva lite oftare i min blogg. jag har fått klagomål av en viss person, dvs crackiie. Hon är på mig heeeela tiden.  Men duuu, du uppdaterar inte så ofta du heller ;P


GOD JUL ALLESAMMANS!
Hoppas ni får en underbar jul, och att ni får fira den med era nära och kära.

Kommentarer
Postat av: crackie

men skriv då! haha. alltså..lost?

2006-12-27 @ 14:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback