Life on the westcoast


Tänkte ta tag i bloggandet nu, och berätta vad jag haft för mig de senaste dagarna. Förra veckan på torsdagen åkte jag till Göteborg. Mitt mål var att plocka ur min lägenhet, packa mina grejer och städa ur min lägenhet. Det första jag möts av när jag öppnar dörren är vatten i köket. Jag kollar in i toaletten.. där hade jag fått en swimmingpool - helt gratis. Toaletten var sönder där bak, så det droppade en jämn ström av vatten. Det tar några timmar innan de kommer och fixar det. Dagen efter, då blir det stopp i toaletten.. Kuuul. Jag går på stan en sväng, när jag kommer tillbaka är det fixat. Tack för det! Fredag kväll låg jag på min fina luftmadrass och såg på patrioten på svt1, och visst var man en liten mes.. någon enstaka tår rann ner för min kind. Ska inte skylla på att jag var trött, men den här helgen har verkligen varit.. känslomässigt jobbig. En massa saker att tänka på och oroa sig för. Jag hade inte nyckeln till ytterdörren, och varje gång jag skulle någonstans gick jag runt med hjärtat i halsgropen för att jag var rädd att bli utlåst. Toaletten har inte fungerat som den ska och ja, det har helt enkelt varit en jobbig helg, om vi bortser från lördag kväll då.

När jag satt där i min lägenhet insåg jag att jag faktiskt saknar göteborg. Staden och storstadspulsen. Började även tänka rätt mycket på dansen, och ja.. det säger väl sig självt. Jag saknar dansen, det gör jag. Man även börjar fundera lite på varför man väljer att flytta tillbaka till Piteå när man väl tagit sig till göteborg. Varför inte stanna där det händer lite mer saker? Men.. jag har sagt det förrut, jag är glad att jag åkte tillbaka till Piteå och jag är glad över hur mitt liv ser ut idag. Om jag stannat där.. ja, då hade jag antagligen varit singel fortfarande.

Annars då? Har varit på styrkemix där efter körde jag lite afro. Tänkte försöka få med mig någon att testa lite på imorgon. Yes, det blir nog bra.. i slutändan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback