Nästa martha?


Njaae, jag tror inte att jag är nästa Martha Stewart, men ibland så önskar man att man vore det. Att man kunde vara lite mer av en duktig hemmafru, som städade lite oftare, kanske kunna tillaga trerättersmiddagar, baka osv. Jag skulle kunna fortsätta i en evighet. Men det handlar väl om att prioritera. Jag prioriterar träning och nöjen framför städning. Fast städning är ändå inte så farligt ändå, men fortfarande inget jag tycker är speciellt roligt. Tidigare har jag haft väldiga problem med diskandet. Jag avskydde verkligen att diska. Det var verkligen det jag hatade mest när det kom till "städning", och jag undvek det till varje pris. Men nu på senaste så har det ändrats. Nu har jag slutat undvika det, nu gör jag det på en gång istället. Då får man det gjort, så behöver man inte tänka på det något mer.

Apropå prioriteringar. Jag sitter och kollar på en dokumentär på fyran om en kvinna vid namn Gayle. Hon har tävlat i bodybuilding. Visst prioriterar jag hellre träning än städning, och jag älskar verkligen att träna. Jag tränar gärna så ofta och så mycket som möjligt, men det finns en skillnad på att vara vältränad och vara för vältränad som denna Gayle är. Det är verkligen inget jag eftersträvar, men alla har vi olika intressen och mål. Mitt mål är att ha rest jorden runt innan jag dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback