Mitt beroende..


Jag är trött och har ätit på tok för många äpplen sedan klockan 17. Får skylla mig själv om jag måste springa på toaletten hela natten. För många äpplen har den förmågan på min mage, eller för mycket frukt har den biverkan. Därför försöker jag dra ner på fruktätandet. Det går i vågor. Vissa dagar är det lättare att stå emot, andra dagar trycker jag i mig äpple efter äpple. Till slut är fruktskålen tom. Dåstår jag där, helt tomhänt utan äpplen, och dåligt i magen. Jag intalar mig själv att det snart går över, men jag vet innerst inne att så är inte fallet. Jag säger gång på gång att "Imorgon ska jag inte äta så många äpplen", och varje gång så blir det likadant. Jag får stå där, med svansen mellan benen. Kampen mott mitt missbruk är svår, och det kommer ta flera år innan äppleintaget är tillbaka på sin normala nivå. Men jag försöker, varje dag ägnar jag många tankar på att undvika äpplen så gott det går, eller åtminstone minska på intaget. Det går långsamt, men det går framåt. Nästan så att man kan kalla detta en äppleberoendes bekännelse. Jag har kommit ut ur garderoben, jag erkänner.. Jag är fast.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_%C3%A4ppelsorter
och jag trodde att jag hade testat många olika sorters äpplen. Yeah, right.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Tack så mycket=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback