All alone..


Nästan så att jag känner mig lite ensam, och då är ändå min mamma hemma. Men snart åker hon och hennes man till Indien, och lämnar över lägenheten till mig. Känns ganska skönt att få bo och hålla ordning själv. När jag ändå pratar om min mamma. Min mamma hon är allt rolig hon. Igår bjöd hon mig på lunch i Luleå på bryggeriet. När vi väl anlänt så började vi prata om det som hänt sedan jag åkte från Piteå, dvs allt och ingenting, och inom dessa ramar rymmer det rätt mycket. Jag kan prata med min mamma om allt. Till henne kan jag berätta de mest absurda händelserna jag har varit med om, om jag har något problem, om jag är orolig eller om jag bara behöver någon att prata med. Då finns hon där. Det är riktigt skönt att vi har en sådan mamma till dotter relation, att vi kan skämta om och med varandra och skratta tillsammans. Jag tycker om min mamma, det gör jag, och jag hoppas att hon vet om det.

Kommer bli rätt tyst här nu när de åker iväg, och kanske lite ensamt, men jag lär ju tvinga hit crackiie. Fast den största anledningen till varför jag känner mig ensam precis nu, är för att jag måste sova själv i natt. Det kommer bli ensamt, och riktigt tråkigt. Ingen godnattkram, och inte heller någon morgon/hejdå-kram. Nästan så att jag måste tycka synd om mig själv. Vadå självömkan?

Nej,
nu ska jag sluta tycka synd om mig själv, men det blir ju bara svårare när man inte har något att göra och är uttråkad. Får nog ta tag i planerandet, och göra något roligt utav kvällen. TV'n är upptagen ett tag till, så där har jag inget att hämta och jag kan inte äta ett äpple, för då lär jag sitta på dass hela natten. Roligt värre, eehm. En banan kan jag inte heller äta, för dom är slut, och jag lär få samma problem som med äpplena. Så jag får helt enkelt avstå från frukt resten av kvällen. Vilket kommer bli svårt, nej.. svårare än svårast. Ni som läst tidigare inlägg vet hur besatt jag är. Kanske helt enkelt får hoppa ner i sängen och sova, så att jag orkar upp till yogapasset kl 07.00 imorgon.

Den som sover syndar icke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback