Hur ska det gå?

Jag skulle egentligen hålla mig borta från bloggen ett tag, (fast det har jag ju gjort iofs) men jag har viktiga saker att ta upp. Kanske inte för er, men för mig är dem oerhört viktiga.

Från och med imorgon är det 11 månader. Jag som tycker att det är en evighet när det har gått en dag, 11 månader måste i så fall vara en oändlighet. Hur ska det gå att vara ifrån dig i 12 dagar? 12 hela dagar..

Typ Hey, wish me luck.

Har försökt att inte tänka så mycket på det, men det är rätt svårt att undvika.. För till slut måste jag ju inse att du ska åka iväg. Vill egentligen inte förstå att det är imorgon du åker, men jag får väl så gott försöka. Känns jobbigt att tänka på det, så det är väl bäst att jag försöker undvika det och tänka på något annat, något att glädjas åt.. något som är lite mer positivt.. Mnååh! I can't understand, det var ju nyss det var 2 månader innan du skulle åka, och nu har tiden bara runnit iväg.. och du ska åka imorgon. IMORGON! Det är helt sjukt, hur tiden kan gå så snabbt. Men tur är väl det att du kommer hem lite då och då. Så jag får krama och pussa upp dig!


Skolan har börjat om, och det är som det brukar vara, en pina. Måste skriva ett arbete, skriva en recention osv,osv. Tänk så skönt att det snart är slut. Bara 6 månader kvar, till och med mindre. Frågan är bara den vad jag ska göra sen. har börjat kolla på utbildningar. Både i göteborg, stockholm och umeå. Men har inte riktigt bestämt mig ännu. Det blir nog att söka alla, sedan se om jag tar mig in någonstans. Förhoppningsvis gör jag det, men man vet ju aldrig.

Annars blir det väl att resa lite, för att sedan komma tillbaka till Piteå. Men ingenting är bestämt ännu..

Såå, jag måste då skriva en recension om en klassiker. Jag valde att läsa boken jorden runt på 80 dagar av Jules Verne. Och jag måste nog medge att den var riktigt rolig att läsa. Det hade jag inte väntat mig, nej.. jag hade förväntat mig en riktigt tråkig och ointressant bok. Men, som jag sagt tidigare.. så ska man inte dra förhastade slutsater.

Har även hunnit bowla ett ANTAL gånger i veckan. Förra söndagen, i onsdags och i torsdags. Söndagen och onsdagen var inte mina bowlingdagar, men däremot torsdagen så gick det riktigt bra. Jag fick 174 (!?!) poäng på första serien. Andra serien fick jag bara 165, men det var rätt bra det också. Tidigare har jag knappt fått över 100 poäng. Jag kanske borde satsa på bowlingen istället? Haha.

Har även hunnit bara iväg och åkt längdskidor. Jag vet, inte riktigt min grej.. men det var faktiskt ganska roligt. Blir säkerligen att åka någon fler gång. Har kanske blivit lite inspirerad av Virpi och marit (?), vem vet..

Sedan så vet de flesta att jag avgett några nyårslöften, och hittills har dem faktiskt gått ganska bra. Har inte ätit godis på 2 veckor. Inte pjåkigt! Och fler icke-godis-veckor ska det bli.. sedan så får beach 2008 se upp, för här kommer jag!



Jag ute på skidäventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback