...

Söndag.. söndag? Redan? Åh, vad tiden går fort. Alldeles för fort! Usch, måste snart gå och lägga mig för att orka med morgondagen. Men jag vill inte. Jag vill inte sova nu, jag vill inte till skolan.. Måste jag? I don't want to, blä. Nej, jag är inte alls speciellt sugen på att påbörja en ny skolvecka. Hade hellre stannat hemma i min lägenhet och sovit och ätit frukt. Har börjat bli riktigt hemmastadd, och jag trivs faktiskt riktigt bra i min lilla etta. Mitt egna lilla krypin, där det är jag som bestämmer och ingen annan. Min hjärna har försten börjat spela mig spratt, igen.. och den här gången vet jag inte riktigt vad jag ska göra, hur jag ska hantera situationen. Eller det har inte blivit någon situation ännu, bara min hjärna som spelar mig ett spratt.. Vilket jag börjar misstänka att den gillar. Jävla hjärna, kan du aldrig sluta upp med dina spratt, bus, hyss eller vad du nu vill kalla det. Så, det är söndag och jag är trött. Ja, det är jag faktiskt. Sov ändå 10½ timme inatt tror jag. Vaknade vid 12.30 snåret och bestämde mig för att äta lite frukost. Där efter la jag mig i sängen igen, och där låg jag i princip hela dagen.. tills jag bestämde mig för att dra och träna.

Vad har annars hänt i helgen? Fredagen så var det "fettokväll" med morötter och dip. Råkade även cutta mig i fingret. Skulle skära äpplen i långa bitar, och tog väl i lite för mkt.. sedan hade jag inte kniven riktad åt rätt håll, så då var olyckan framme och jag skar av en liten bit på tummen. Mysigt va? Men jag får faktiskt skylla mig själv. Ända sedan man var liten har man fått höra, skär inte med kniven riktad mot dig, i detta fall var det mot min hand, och dum som jag är så gör jag det ändå.. och jag ska föreställa 18 år. Typiskt! Men det var faktiskt första gången jag cuttade mig i handen, någonsin, under heeela min livstid.. Så det var väl på tiden. Det var nog ödet, det var menat att jag skulle lära mig någonting ur detta. Att aldrig mer skära äpplen i småbitar! Kvällen var iaf riktigt lyckad, och vi diskuterade allt möjligt från politik till kärlek, vilket jag föresten numera skiter i. Kärlek är för töntar, fools. Nej, skämt åsido.. Jag skiter väl inte direkt i kärleken, men just nu orkar jag inte med den bara. Jag tar en dag i taget, så får jag se vad som händer med mitt liv. Det enda som var olyckat så att säga, var mitt cuttsår i tummen. Tror inte jag har sett det blöda så mkt ur en sån liten tumme någonsin. Haha!

Lördagen var inte direkt planerad, utan det blev mest bara att ta det lugnt. Iaf på dagen. Var på stan en sväng, och hittade sjävklart ett par skor som jag bara var tvungen att ha. och visst köpte jag dem, och ångrar det absolut inte. They were fucking wonderful. Kanske lite av en shop-a-holic? Mja, kanske pyttelite. Lite av en shoe-a-holic också skulle jag tro. Men det är dags att börja ta tag i det.. Men inte just nu. Har annat att tänka på. Får gå på ahoppingavvänjnig, om det finns. På kvällen så var vi hos madde först, där efter så åkte vi till munksund en sväng för att titta förbi Mikaels födelsedagsfest som han anordnat på folkets hus. Var bara där 5-10 minuter, sedan var vi på resande fot igen. Våran nästa destination var stan, och krogen. Gick in på pentan en sväng, (var riktigt tråkigt), så jag bestämde mig för att gå på kalles istället. Ville egentligen gå på statt, men det var 21 och det kostade 80 kr.. not my league så att säga.

Det har varit en mkt trevlig och intressant helg, ha det så bra alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback