Frågan är den

Skola som vanligt, yeey. Har svenska, och har faktiskt om jag ska erkänna ingen jävla aning om vad vi riktigt ska göra. Har inte förstått det som vi gått igenom. Kanske bara jag som är dum. Har i alla fall fått ett papper nu, där det står: "De stora romanernas tid eller realism och naturalism." Visst låter det sååå intressant? Har haft psykologi idag, och visst fick vi göra ett expriment.. igen. Jag har inget emot psykologiska expriment och tester, men efter ett tag blir det rätt uttjatat och man blir lite less, men bara liiite less. Frågan är om man ska orka yoga nå idag?


 

Me wanna!





Men det där är ju lätt som en plätt. Slå knut på sig själv, typ.
 
En dag ska jag kunna göra det, så det så.



Vad är yoga?
Yoga är
sanskrit och betyder förening av kropp, tanke och känsla; att lära känna sig själv, nå balans mellan kropp och själ. Alla yogaformer har troligtvis sitt ursprung från Indusdalen för 3500–2500 år sedan. Det finns idag ungefär 200 olika yogaformer och 50 miljoner registrerade utövare. Gemensamt för alla former är dock att utövaren genom koncentration, andningsteknik och kroppsövningar skall nå denna balans.

Vad får man u av att yoga? -> http://www.nyfikenvital.org/?q=node/892 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback